9 Mart 2009 Pazartesi

İstanbul-Venedik Hattı

ODTÜ Tarih Bölümünde öğretim görevlisi olan Doç. Dr. Mustafa Soykut'un "Papalık Ve Venedik Belgelerinde AVRUPA'NIN BİRLİĞİ VE OSMANLI DEVLETİ" adlı kitabından haberdar oldum. Özellikle Osmanlı-Venedik ilişkilerinde Venediklilerin İstanbul'a üçer yıllığına gönderdiği elçilerin haftalık-aylık-yıllık olarak verdikleri raporların halen dilimize çevrilmemiş olduğunu öğrendim, hem şaşırdım, hem de üzüldüm. Bu kadar tarihimiz üzerine ahkam kesen bizler neden böyle son derece önemli belgelerin çevirilerini yapmayız? Ama sanki bütün Osmanlıca belgeler çevrilmiş midir ki, gidip bir de Venedikçe (İtalyanca değil) belgeleri çevireceğiz, değil mi?

İncelemem Venedik'ten ilerlerken iki de nefis site buldum. Sitelerde vakit geçirirken iki defa ziyaret ettiğim Venedik'e bir kere daha ve bu sefer uzun süreliğine gitmek istedim. İşte size tarihi ve turistik yerleri (360 derecelik görseller) ve gündelik hayatından (yayındaki fotoğraf bu siteden alınmıştır) görselleri ile Venedik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder